الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ با هدف اختصاص جایگاه بهتر به وبسایت هایی با کیفیت بالا و کاهش رتبه ی وبسایت های بی کیفیت ارائه شد به عبارت دیگر این الگوریتم باعث تغییر نتایج جستجوی اورگانیک ( یعنی روشی که در آن کاربر بدون استفاده از واسط به طور مثال تبلیغات گوگل ادورز یا تبلیغات دیگر در صفحات وب به وبسایت شما در نتیجه ی جستجو برخورد کند )  شد و دیگر سایت هایی که به صورت غیرعادی و از قصد تعداد زیادی کلمات کلیدی به کار میبردند و یا محتوای کپی برداری میگذاشتند رتبه ی بهتری دریافت نمیکردند. این الگوریتم در ابتدا با نام فارمر شناخته میشد.

مواردی  که در الگوریتم پاندا مورد بررسی قرار میگیرند معمولا به دسته های زیر تقسیم بندی میشوند

  • صفحاتی که مطالب آن ها کم هستند و یا از کیفیت مناسبی در ساختار برخوردار نباشند معمولا از سمت گوگل  رنکینگ خوبی نمیگیرند، البته این  موضوع به طور کامل قابل پیش بینی است زیرا از نظر منطقی مدت زمانی که کاربر در آن صفحه باقی میماند بسیار کم است پس در نتیجه از نظر گوگل آن صفحه با اقبال روبرو نشده است.
  • مطالب تکراری ( کپی برداری شده) این مشکل حتی ممکن است در یک سایت هم به وجود بیاید به طوری که مثلا یک صفحه از سایت از نظر یک سری از مطالب تکرار مطالب قبلی باشند و این باعث میشود که مطالب از نظر گوگل تکراری به نظر برسند، پس در هنگام درج یک مقاله در وبسایت خود نیز باید به این نکته توجه کرد. به عنوان مثال، یک شرکت پالایش ممکن است چند صفحه ایجاد کند، و هر صفحه مربوط به یکی از شهرهای حوزه فعالیتش باشد پس در نتیجه یکسری از اطلاعات تکراری میشوند به طوری که  در صفحات فقط نام های شهر جایگزین شده است (به عنوان مثال “دودکشهای ما در دونر” در یک صفحه و “دودکش های تمیز در بولدر” را در کنار یکدیگر می گذاریم و بعد “دودکش ها را در Aspen تمیز می کنیم”).
  • وقتی در یک صفحه تعداد تبلیغات ( کلیکی، بنری) بیشتر از مطالب اصلی باشد که باید در آن صفحه خوانده شوند و یا صفحاتی که در آن ها مطالب کمی نوشته میشوند تا فورا  یک لینک به سایت دیگری بدهند (  که معمولا این لینک ها خریداری میشوند ) باعث میشود که از نظر گوگل آن صفحه از رنک خوبی برخوردار نباشد.
  • متن هایی که از نظر موضوعیت یکپارچگی لازم را ندارند و از نظر موضوعی به هدف و مقصود وبسایت دورند
  • مطالب مرتبط با یوزر

اگر وبسایت شما از طرف کاربرانی که به سایتتان مراجعه میکنند بلاک شوند ( چه با استفاده از افزونه ها و چه به صورت مستقیم ) از نظر گوگل وبسایت شما یک وبسایت با کیفیت پایین در نظر گرفته میشود.

 

  • نتایج جستجو

اگر وبسایت شما در نتایج مرتبط با محصول C  پدیدار شود اما در مورد محصول C مطلبی در وبسایتتان ذکر نشده باشد از طرف گوگل وبسایت شما یک اسپمر شناخته شده و احتمال آنکه وبسایت شما به زودی پنالتی شود بسیار بالاست

 

 

  • اشتراک گذاری
هانیه

من هانیه هستم عضوی از خانواده اُوان پارسیان که در اینجا مطالب جدید و به روز را با شما به اشتراک میذارم