تا به امروز الگوریتم های زیادی برای بهبود نتایج جستجو در گوگل رونمایی شده اند که برخی از آن ها هنوز استفاده میشوند و برخی دیگر کاربرد ندارند.
از معروفترین الگوریتم هایی که امروزه کاربرد زیادی دارند میتوان به

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم پیج لایوت (Page Layout)
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم موبایل گدون Mobilegeddonاشاره کرد.

الگوریتم فلوریدا  در نوامبر ۲۰۰۳ با هدف مقابله با keyword stuffing یا همان تکرار زیاد کلمات کلیدی، invisible text یا متن پنهانی در مقالات و کدها، hidden link یا لینک های پنهانی رونمایی شد.
حدود ۱۵ سال پیش گوگل یک موتور جست‌وجوی هوشمند برای جست‌وجوی خوب تر در دنیای اینترنت ساخت. گوگل وعده داد که نتایج درست و حقیقی را به کاربران نمایش دهد.کاربران وب فهمیدمند که می توانند  به راحتی چیزی که به دنبالش هستند را تایپ کنند و به اطلاعاتی که نیاز دارند دست پیدا کنند، در صورتی که قبل از آن می بایست صدها برگه وب را تک‌به‌تک  و به صورت دستی بررسی می‌کردند . به این ترتیب تعداد مراجعان گوگل روزبه‌روز افزایش پیدا کرد و اینجا بود که عده‌ای از صاحبان وب‌سایت‌ها زرنگی کردند تا جایگاه آنان در جست‌وجوی گوگل خوب تر شود .

آن ها به این نتیجه رسیدند که تکرار یک کلمه و واژه دارای اهمیت خاص در وبسایتشان میتواند باعث شود تا در نتایج، جزو رتبه های بهتر قرار بگیرند . درنتیجه صاحبان سایت‌ها شروع به انتشار فراوان یک کلمه و واژه حیاتی در وب سایت خود کردند و اینجا بود که این‌گونه سایت‌ها به‌عنوان اسپمر به وسیله یوزرها شناخته شدند.

این موقعیت ادامه پیدا کرد تا این که روزی یکی‌از یوزرها عبارت “ تعطیلات در فلوریدا ” را جست‌وجو کرد و با سایتی به عنوان “ ویاگارا , ویاگارا , ویاگارا! ” روبرو شد . گوگل چه‌طور می‌توانست وعده نمایش نتایج حقیقی و واقعی خویش را ثابت کند؟

او‌لین به‌روزرسانی گوگل در نوامبر سال ۲۰۰۳ انجام گرفت، که باعث رونمایی از الگوریتم فلوریدا شد. این به‌روزرسانی، اسپم‌ها را شناسایی می کرد .

ولی اسپمرها همواره دنبال راه‌هایی برای بدور زدن سیستم ضد اسپم می‌باشند که‌این قضیه گوگل را مجاب به آپدیت‌های بعدی و قوی‌تر کرده بوده و نموده است.

  • اشتراک گذاری
هانیه

من هانیه هستم عضوی از خانواده اُوان پارسیان که در اینجا مطالب جدید و به روز را با شما به اشتراک میذارم